CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 23, 2011

Tinggalkan Aku Sendirian..!:(


Bismillahirahmanirrahim…
Bukan dari hati kecilku,untuk men’post’kan title ini dalam blogku kali ini… Bagiku,biarlah dia terus pergi dan lenyap dari kehidupanku.. Namun,aku keliru dalam kepasrahan… Kenapa kata-kata itu jadi realiti..? Maksud aku,kenapa dia kotakan kata-katanya itu sedangakan dia tahu hakikatnya bagaimana..huh.. Biarlah,walau sepahit mana pun..aku kena terima..aku kena dan mesti hadapinya… Sebab,memang itulah hakikatnya… Aku yang rasa… Sedih aku bila mengenangkan peristiwa ini… Awal kejadian ini,hampir setiap hari aku sebak dalam tangisan… Sekarang?... Aku cuba untuk berlakon dan berpura-pura untuk tidak rasa apa-apa bila berhadapan dengannya… Sejujurnya,aku yang cuba untuk menjauhkan diri ini darinya dalam terpaksa… Aku kurangkan masaku untuk bersembang dengannya..apatah lagi untuk berjumpa..yang ada hanyalah pertemuan ‘terserempak’…
Kami mula menyulam ukhuwah tika berada di alam matrik… Akhir-akhir pengakhiran kami di matrik,kami kerap bersama..memandangkan dua sahabatku Honey dan Nur Ilham sudah mula bercuti,dan berada di kampung halaman sebelum mereka memasuki alam kampus yang sebenar… Tika itu,dia antara sahabatku yang sangat rapat denganku… Tangisanku..luahanku..dia yang cepat mengetahuinya berbanding sahabat-sahabatku yang lain… Sebab kami satu bilik dan satu katil… Tapi,itu dulu… Sekarang tak lagi dah… Sedih ke..? Tak lah..! Langsung tak sedih..huhu… Dah dia yang nak macam tu..dia yang mintak buat macam ni… Dia dah tak perlukan aku,sebagai sahabatnya…
Waktu aku masih berada di matrik,dia pernah turun ke tempat aku belajar,memandangkan waktu tu dia dah pun berada di kampus sana… ALHAMDULILLHAH… ALLAH saja yang tahu perasaanku saat itu… Bersyukur dan gembira dapat berjumpa lagi..walaupun jarak antara tempat aku belajar dengan tempatnya tak lah jauh sangat pun… Cuma,dek kekangan masa,tugas dan amanah yang menghimpitnya..membantutkan dia untuk selalu turun… Aku faham,dan tidak kisah pun… Namun,pertemuan kami hari itu..seolah-olah bagaikan rumah yang menanti untuk di robohkan… Hanya dengan satu ayat yang di lafazkan dari mulutnya,sudah cukup buat aku faham dan mengerti segalanya…
Kini,benarlah apa yang di ungkapkannya dahulu… Setibanya aku di alam kampus ini, terlaksana jua detik itu… Sahabat,aku selesa begini jika itu membuatkanmu lebih selesa… Aku gembira bila dirimu bahagia… Walaupun kadang-kala sebak dan sedih aku dengan ujian ini… Aku yakin ada hikmahnya… ALLAH lebih memahami aku dan mengerti hakikat hatiku ini… Doaku,moga dikau terus bersama naungan rahmatNYA…
Nota qolbi : Buat sahabatku,aku bukan sesempurna insan untuk dirimu yang sempurna itu… Sesungguhnya, ALLAH yang MAHA Sempurna..!

No comments:

Post a Comment