CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, September 9, 2011

Ucapan Selamat Datang...



~ Saya memaparkan entri ini, tiada tujuan lain melainkan untuk memperkenalkan Ma'ruf Club kepada semua pelajar ambilan baru sesi 2011/2012 khusunya, di samping memaklumkan pengambilan ahli baru Ma'ruf Club. ~


Assalamualaikum,

Nabi Muhammad s.a.w., tidak pernah keluar dari rumahnya melainkan setelah dibaca doa berikut :
“Ya Allah! Aku berlindung dengan-Mu daripada aku sesat atau disesatkan, gelincir atau digelincirkan, menzalimi atau dizalimi, bodoh atau aku diperbodohkan.”

Marilah kita yang keluar dari rumah di desa menuju ke kota Taman Ilmu dan Budi (Garden of Knowledge and Virture) ini, meletakkan kebergantungan yang tertinggi kepada Allah s.w.t., mudah-mudahan berterusan dengan petunjukNya jualah kita memandu kehidupan.
Saya, mewakili saf kepimpinan Ma’ruf Club, ingin  mengucapkan Selamat Datang, ???? ????? ?????? ??? kepada Pelajar-pelajar Ambilan Baru Sesi 2011/2012 ke Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, UIAM.
Dalam kesempatan yang ringkas ini, suka untuk saya memperingatkan beberapa perkara berikut :
1.     Mengurus perancangan akademik dengan bijak – memanfaatkan waktu, mengurus tugasan secara tepat
2.     Membuat perancangan ekonomi dengan baik – cermat berbelanja dan rajin menabung
3.     Mengukuh jaringan sosial dan merapatkan ukhuwwah Islamiyyah – hidupkan budaya taaruf dan salam, saling hormat-menghormati
4.     Melibatkan diri dengan aktiviti kemasyarakatan – menyertai organisasi dakwah, menjalankan tugas amar ma’ruf nahi munkar
Akhirnya, saya juga ingin mengajak saudara-saudari sekalian untuk bersama-sama dengan Ma’ruf Club, menjalankan tugas dakwah dan amar maruf nahi munkar sehingga akan ada benih-benih yang terpilih, akan bertunas dan tumbuh sebagai pohon yang subur dan merendang, lalu memayungi umat manusia dengan kebaikan dan keindahan Islam.

Wallahua’lam.

~Discover the Beauty of Islam~
“Inspiring Dakwah, Leading the Ummah”
Mohd Eikhwan Bin M. Ali
Presiden Ma’ruf Club

No comments:

Post a Comment